tisdag 20 mars 2012

mars ,mars............

ja nu är det 20 mars idag och snart är denna månaden slut också,var tar tiden vägen? Ja igår blåste stormvindar här nästan orkan och idag har det varit grått,grått som det väl bara kan vara i Skåneland,men vädergudarna lovar 19-20 till torsdag får väl se om dom har rätt i dag är det ruggigt och jag eldar i kaminen det är så skönt och rogivande.Idag har jag även skrivit protokoll för Gudahagen Vikingamarknad ett kärt besvär har ju gjort det i snart 4 år så det går. Imorgon är det öppet i galleriet och Ingrid min adapt?! kommer då mellan 12-17 som hon gjort sedan oktober 2010 jag tjänar ingenting för våran kommun har så ont om pengar så man ska arbeta gratis anser dom även Christer Påhlsson kommunchefen säger så, men Ingrid får vara här för hon trivs så bra här hos mig .Hon har gått sjukskriven i 10 år och dom visste inte vad dom skulle göra med henne för hon kan inte ha några krav på sig.Sedan januari 2012 går hon hos kommun Träffpunkten och vad gör hon där jo målar och där köper dom in material till henne det är sjukt.! Jag har fått hjälpa henne både med material och annat men det hon gör får hon inte ta hem det behåller dom,men copywright finns ju så dom kan väl inte sälja något utan hennes medgivande .Tror jag säga till henne att gå med i BUS då kan dom inte sälja utan hennes medgivande och då kanske hon får pengar om dom gör det ändå.Hon målar av sig agressioner mm som samlat sig inom henne och sedan hon började hos mig mår hon mycket bättre.Så man får väl sin lön i himlen tyvärr betalar inte himlen min el ,vatten sophämtning som kommunen skickar till mig. Det är livet på en pinne! Nu har jag kräkt av mig,jag fick förfrågan häromdagen om att ta en praktikant 2 dagar utan ersättning jag sa det kan jag men jag vill ha ersättning,aldrig mer jag arbetar gratis och dessutom varför har man ett företag om man ska jobba gratis säg det? Näh nu slutar och säger godnatt och sov gott imorgon skiner solen hoppas jag på Er alla! Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar