lördag 17 mars 2012

Konsten flödar.....

Music in the air!

Dragons



konstens flöde

Ja just nu känns det som många målningar vill ut,jag målar ju inifrån mig själv för det mesta ,färgerna betyder mest och helst ljusa somriga och ibland blir det eldigt och explosivt.Nu längtar man efter sommar och sol,blommor men våren är på gång så underbart ,själv är man ju ett sommarbarn född som man är i början på Augusti i kräftornas tid och man minns sina barnkalas som alltid företogs utomhus i solens sken med bröder och kompisar ja min barndom var ljus och jag är tacksam än idag för att jag fick växa upp med en trygg familj med föräldrar som verkligen ville ha oss och gjorde allt för oss.Kanske därför man själv alltid känt sig trygg. Igår hade vi våra bästa vänner hos oss som vi umgåtts med i 20 år, Vi hade en Bengt fest  till hans ära med två snittar med senapssill och inlagd sill snaps och öl till detta ,sedan blev det zigeunerschnitzel med kokt potatis,sallad,puztasallad gott italiensk vin till detta till efterrätt blev det plommon i madeira,kladdkaka och vispad grädde. Sedan tog vi en promenad i byn och när vi kom hem blev det Irishcoffe,drinkar mm vid 12 sa vi godnatt rätt lagom att avsluta en trevlig kväll i tid och sitta uppe till 4 på morgonen kanske hela dan efter blir ju förstörd då.Jag har haft öppet i galleriet idag och de kom lite folk. Ja nu är det snart lördagkväll och det blir lugnt om mitt huvud kan sluta tänka konst vill säga vilket är svårt att låta bli! Ha en skön kväll Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar