lördag 13 oktober 2012

Kulturmingel,konstRutan mm

I onsdags kväll var det Kulturmingel och många konstnärsvänner som brukar vara med på samlingsutställningar Adventsalong,vårsalongerna mm var med gott att se dom igen vi bjöds på Konstfilm med Thomas Kjellgren  konsthallschefen i Kristianstad, Troels Kirks film om Västanå kvarn mycket fin och Jessica Nordkvist Årupskatten hon har förövrigt tilldelats Filmpalatsets filmpris så roligt för henne.Tunnbyringen har fått Kulturpriset kul dom har dansat länge och är väl värda priset.Eva Jakobsson som drivit Rusthållargården (där vi hade minglet) avtackades  då hon sålt stället,men dom nya ägarna ska fortsätta driva det så det blir pubkvällar mm i fortsättningen också i stallet väldigt trevligt och mysigt där!Carina Flodin berättade om lampan hon gjort av iskrapor som folk i Bromölla skänkte när radio Kristianstad var där i våras nu har den auktionerats ut och pengarna går till Världens barn.
Adventsalong blir det i år igen jag ska vara med i arbetsgruppen,liksom Ingrid Lager och några till.Det blir roligt sektionssalen i kommunhuset är stället vi ska ockupera i år.Gallerian är full av nya butiker vilket är glädjande för BromöllaHem som äger det.Så nu kan man ut och shoppa i Bromölla går bra att börja här hos oss Lotta på Stationen !
Vi fick mycket god mingelmat och kaffe och en chokladbit
I onsdags på morgonen hängde jag tavlor på Duvanders Conditori gick bra och jag är jättenöjd med att få ställa ut hos dom KonstRuta blev en separatutställning istället.Jag var där i eftermiddags och det var knökafullt med folk,tog en räkmacka och kaffe och satt och njöt en stund roligt att höra folks kommentarer,några intresserade finns så det är bara att hoppas på det bästa.Var och tittade på auktionen också hoppas dom får in lite pengar på dom skänkta verken går till ungdomar med psykiska problem.
Ikväll har jag tittat på svt2 maratonprogram handlade om The Beatles mina gamla idoler intressant dom är bäst! Nu ska jag in och fortsätta titta.
Ha en skön kväll
Lotta
 
Förresten 24/11 kl 17.00 kommer Pyros med Eldshow och hästar att uppträda på Grusplanen Näsum skola Näsum Fri entre´ Fornföreningen Gudahagen bjuder er alla på detta magiska i novemberkvällen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar