onsdag 24 oktober 2012

Happy Halloweeen..

 
Diset ligger över Stationsgatan och känslan nu går vi mot mörkare tider får man.Men inget ont utan det för något gott med sig eller hur.Nu är det snart Halloween när spökena benrangel pumpor och då får både barn och äldre lite roligt.Själv nöjer jag mig med att tända lite ljus för alla själar som gått över på andra sidan och tänka på dom som inte är här med oss längre på jorden,man får hoppas dom har det bra där dom är nu. Här på Stationen har min keramikugn fått nytt liv igen med en ny styrenhet ja det var den jag köpte från Art4Fun som var fel på, trots dom sa nej det kan det inte vara och sa jag måste byta termostat,elementen mm men ugnen är nu som ny och idag ska jag prova den har lite liggande från kunder som jag måste bränna först.Kommer nog aldrig att handla av dom inte en krona i kompensation efter stillestånd i två månade! Dom får skylla sig själva.Finns andra ställen att köpa lera,glasyrer mm av t.ex Cebex i Malmö, Lars Tärn i Tomelilla här i Skåne .

17 November kl 10-16 har jag ett evenemang där Ni är välkomna att komma på 10 st personer kan vi vara.
Då börjar vi med glögg och pepparkakor sedan skapar vi vättar,tomtar,änglar,lycktor,grötfat eller vad ni vill göra för något kanske dreja men det blir att kavla,ringla,tumma och jag är läraren.
Sedan bjuder jag på Lunch när vi är hungriga och eftermiddagsfika , kaffe och te och vatten finns när ni känner för det.2 bränningar, material ingår .Hela kalaset kostar 450 kr/person kanske något för företaget eller kompisgänget garanterat roligt blir det med många skratt!
Så hör av er på mail lotta@lottapastationen.com.eller ring 070-6035230

 
Min utställning hos Duvanders Conditori är över ja dom har två tavlor kvar som jag ska hämta på fredag.
Ja nu är det torsdag och öppet i Galleriet och butiken 12-17
Hjärtligt välkomna hit!
kram och Ha en Fin dag!
Lotta
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar