söndag 12 februari 2012

13 Februari Katjas och min dag!

Ja trots all snö som nu vräkt ner sedan i lördags är det nu Min dotters dag idag en lyckodag för mig.Det är 37 år sedan min lilla dotter föddes kl 2.00  söt och lite solbränd.Nu är hon själv mamma till en dotter på 16 och en pojke på 10 och har sin egen lilla familj.Idag ska jag och Wilma åka och hälsa på henne gubben jobbar som vanligt. Banden mellan oss är av ett speciellt slag ,och jag måste ner och träffa henne och se henne idag.
En dikt kom till mig i natten jag vaknade kl 2.00 med denna som föddes samma tid som min dotter konstigt eller?


My heart mixed media 50x50cm
Älskade barn!
Du finns alltid inom mig i mitt hjärtas innersta rum
Våra band kommer alltid att finnas mellan oss
liv efter liv
För banden mellan oss är speciella som inga andra band mellan några andra är som mellan oss
Mor  och barn
Vad som än händer
om jorden störtar samman
kan ingen klippa av dessa band
För dom är av evighet gjorda och magiska
i är förenade för evigt
Du finns alltid med mig i mitt hjärtas innersta vrå
Där vårdar jag ömt alla våra gemnsamma minnen som ingen kan ta ifrån oss.
Du finns med mig vart jag går
och när jag sover följer du med mig in i drömmarnas land
Mitt älskade barn kärleken till dig kan ingen ta ifrån mig!

Tulips akryl 80x80cm
Tror Ni hon blir glad av denna dikt eller?
Ha en fin dag allihop
Lotta

3 kommentarer:

  1. Mycket fin dikt Lotta. Dottern blir säkert jätteglad o stolt.
    Lucienne

    SvaraRadera
  2. Tack Lucienne hoppas också hon blir glad för den
    ha en fin dag
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Det blev jag mamma hoppas du hör mig o ser vad jag skrev älskar dig o saknar dig finns en sån tomhet utan dig!! Du va mitt allt❤️Vi ses igen min vackra ängel❤️❤️❤️

    SvaraRadera