onsdag 1 februari 2012

Ja då var det onsdag!

1 år sedan!
Kylan biter fast rejält nu,brasan är tänd så snart är det väl en härlig värme igen.Idag har varit väldigt lugnt bara Ingrid min elev som varit här och målat och så har jag hjälpt lille William att få skjuts med en förmedlare till Veterinären för att opereras,det gick bra och han är hemma igen. Bromölla är det lugnt vi har högsta arbetslösheten bland ungdomar i landet.LB hus kan inte betala ut löner till dom anställda längre så vi väntar på bättre tider ,hela Gallerian står tom ingen som vågar hyra lokal där och satsa,hos mig är det väldigt tyst ifjol vara det bättre kan man säga får bara hoppas det blir bättre när våren och turisterna börjar komma.Nästa vecka ska jag sätta igång en ny verksamhet här har rensat i skåpen och garderoben(märks knappt), lite Finloppis i Lilla rummet kanske kan locka in folk för det verkar vara det som går ,folk älskar springa på loppisar och "fynda" och det ena ger det andra .
Bara att testa och se.
Nu ska jag sätta mig framför kaminen igen och läsa min bok Rov som handlar om mord på Shetlandsöarna mycket spännande!
Ha en skön kväll

Här är Wilma med sin älskade höna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar