tisdag 24 januari 2012

En vanlig tisdag..............

En ovanligt kall dag inte mtcket man sett av solen men idag har jag inte gjort mycket bara bytt gardiner,varit ute med Wilma haft en skön och lugn dag läst ut en jättebra bok så det känns tomt nu.Nu står teet och kokar och snart kommer guben hem efter sin arbetsdag. Har hört på radio och idag prata dom hur man ska göra när man har ont om pengar ,köpa storförpackningar mm men det tycker jag är lurt tex 2 kg strösocker kostar 17.98 1 kg 8.49 så köper man 2 1kg förpackningar tjänar man en krona, likadant storförpackning makaroner är dyrare än om man köper samma i små förpackningar.Häromdagen såg jag på Eko 2 st för 20:- 1 kostar 10:- där försöker som att man ska köpa två då blir det billigare men icke samma pris. Det gäller att vara vaksam det är inte alltid lönsamt att köpa mycket speciellt inte om man inte äter upp det och slänger det
Näh jag säger nog som min farbror Bengt "Lite men gott"
Ha en härlig kväll
Lotta

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara färger i den första tavlan, ett riktigt fyrverkeri. Hjärtan är underbara var och en på sitt vis. Underbart!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina ord dom värmer gott i januarikylan.Älskar rött och hjärtan kan man aldrig få för många av
    kram
    ha en bra dag
    Lotta

    SvaraRadera