onsdag 1 augusti 2012

En ny fin solig dag

omogna röda vindruvor
En ny dag ligger framför oss ,fast dagen började som vanligt med att gå ut med hunden och katterna.Vid 10 kom Mia med sina barnabarn och hämta sin Sixten  nu var det dax att flytta hem till Valje för honom fast det gjorde lite ont i hjärtat att se honom lämna mamma och syskonen ,men det är ju livets gång för små katter att lämna mamma när dom är 12 veckor och vi vet han får det kanonbra där. Idag är det onsdag en fin dag 1 augusti och allt,min månad en månad för alla Lejon som brukar bli varm och solig ,nu är det ju hallon,blåbär och kantarelltider dessutom och snart kräftpremiär ja än är inte sommaren slut . Idag kommer Ingrid min elev och lite turister också tyskar och danskar har semester nu.Igår hade jag fint besök Margareta Winberg hon gillar mina olivtvålsägg.
Så välkomna hit nu finns bara mitt eget till beskådan här!
kram och
Ha en fin dag
Lotta
skål med glas från Sölvesborgs glashytta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar