fredag 30 december 2011

nästa sista..............

Kvällen ute är mörk men inne brinner det i kaminen och jag har precis smörjt kråset med en pastasallad med bacon,lök,paprika och ost mums  det enkla är det fina .Imorgon ska många ha oxfile ,hummer etc men varför ska det vara så lyxigt för jag tycker kycklingfile´är nästan godare med bakad potatis, förrätt kan vara en avokado fylld med räkor ja nytt år blir det iallafall och har man trevligt sällskap så spelar det ingen roll vad man sätter tänderna i.Jag själv sitter här imorgon  framför min kamin med Pigge,Amalia och Wilma lyssnar på någon fin musik och läser i min vikingaroman Tavlorna i jorvik alias York mycket bra bok .Gubben som kör taxi jobbar hela dygnet synd om honom men ibland måste man. Nytt År blir det iallafall och jag tror 2012 blir ett bra år och 2011 har väl varit helt ok man har varit frisk och barnen med ,affärerna går si och så men man måste vara optimist och se framåt det sa alltid min pappa och det har jag alltid tänkt när livet varit tungt och det hjälper för det är ju så att när det händer  sorgesamma eller svåra saker så måste man bearbeta och gå igenom ett reningsbad och sedan se framåt.Ja så är det kan jag säga som i år fyllt 60 men det är ganska skönt att ha uppnått denna ålder och vara tacksam för det, inte alla som får göra det.
Ha det gott !
GOTT NYTT ÅR alla uti cyperspace
Tänk snart är det sommar igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar