tisdag 17 april 2012

Konst behöver alla!

Ja i söndags var jag på Trädgårdsmässa på Yllan i Kristianstad och döm om min förvåning när jag så Bras och Kaminservice utställning och två av mina tavlor fanns där som han beställde för att antal år sedan(7 st sammanlagt) Så roligt att återse dom och kul att han använder dom och att dom inte står och dammar och när jag stod sa en karl vilka fina tavlor ja och Karlsson sa ja och här är konstnären som målat dom ,så kul och fint det kändes.
Igår kom Gösta Wirensten och tog hem sina tavlor från konstrundan och tomt det blev plötsligt ,vad ttåkigt med tomma väggar så jag var tvungen hänga upp lite fast det snart är dax för "Färgklickarna" från Trelleborg att förgylla väggarna 21/4-28/4 är Ni välkomna hit och titta bla Britt-Marie Aulin -Tonning sist hade hon ormliknade tavlor undrar vad hon visar denna gången. Britt-Marie Carlsson keramik men även tavlor
Och några andra damer blir spännande lite nytt skadar aldrig.
Idag ska jag göra lite keramik att ha på armeringsjärn för ute bruk det är populärt att pryda sina trädgårdar med och det är roligt att göra.
Sedan har jag fått hem nya dukar och färger bla neon spännande det med att prova
Och idag kommer lite besök också av en tjej som jag ska hjälpa med ett projektarbete i Blomsterskolan
Och Rita och Malin skulle också titta in så lite på gång är det. Det här med konst är häftigt att hålla på med och konst är allt för det är en konst att leva eller hur? I lördags satt jag med i juryn på UKM ung kultur möts där undomar mellan 13-20 visade scenkonst,konst och foto och det var en upplevelse så många duktiga förmågor det finns bara i Bromölla ,några stack ut lite extra ,men överlag gjorde dom bra ifrån sig,det var kul att få vara med .Och hoppas det går bra för dom som går vidare till nästa anhalt Dunckers Kulturhus i Helsingborg.
Ha en skön dag och var rädda om ER
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar